karolienmiek

Bij juf Karolien en juf Miek

Welkom in de dinoklas!
In de derde kleuterklas, waar we hard werken rond taal, de rekentermen, de motoriek en nog zoveel meer. Alles wat de vorige juffen ons hebben geleerd, wordt verder uitgediept en verfijnd. We leren alles zelf te doen want zelfstandigheid en zelfredzaamheid zijn erg belangrijk. Hoe groter ons zelfvertrouwen wordt, hoe meer we ook zelf zullen ondernemen.
Jaja, wij zijn de grootsten van de kleuterschool en je ziet ons enorm groeien. Wij zijn dan ook heel nieuwsgierig en gaan graag samen op ontdekking. We doen allerlei activiteiten: een uitstap naar de zoo, naar het Ster, naar Puytvoet, waarnemingen in het park en in de stad,…
We leren samen spelen en fijn met elkaar omgaan met Guus en Trompie. Maandelijks zien we ze in hun poppentheater. Daarna oefenen en werken we dit verder uit in de klas.

Als voorbereiding op het eerste leerjaar zijn er maandelijks de brugactiviteiten, samen met de juffen en de kinderen van het eerste leerjaar.
We sluiten het jaar zelfs af met een kampeernachtje op school.
Kortom, een ontzettend boeiend en leerrijk schooljaar. Niet alleen voor de kinderen, maar ook voor de juffen! Want wij genieten van de kleuters en hun gekke verhalen en avonturen, hun lukken en falen, hun mopjes, hun lach en een traan, hun stoere verhalen en hun veel betekende blikken.