peggy

Ik ben juf Peggy.

Mijn klas lijkt een beetje op een bos … het Fabeltjesbos.
Hier wonen Meneer De Uil, Zoef de haas, mevrouw Ooievaar, Stoffel de schildpad en heel veel andere grappige, boeiende en ook leerrijke beesten. Samen met hen gaan we een heel jaar lang op ontdekking.

We hebben ook een klashond. Hij heet Bor. Hij komt een half dagje per week mee naar onze klas, als knuffel, grote speelkameraad en motivator.

Als grootste kleuters van de school zijn we erg nieuwsgierig. We gaan dan ook vaak op pad en op verkenning: in onze stad, in het bos en het park, naar de zoo, …

In de derde kleuterklas werken we hard: taal, begrippen, rekentermen, motoriek,... Alles wat de vorige juffen ons hebben geleerd, wordt verder uitgediept en verfijnd.
We leren eerst en vooral om alles ZELF te doen. Zelfstandigheid en zelfredzaamheid zijn erg belangrijk als we volgend jaar naar het eerste leerjaar in ‘de grote school ‘ te gaan.

In de kring maken we tijd om veel te vertellen, boekjes te luisteren, filosofeergesprekjes te houden, spelletjes te spelen en samen problemen op de lossen.

Niet alleen de juf kiest wat we gaan leren en doen. ook de kleuters mogen aangeven wat hen interesseert, waar ze meer over willen weten, wat ze willen knutselen of waar ze mee willen experimenteren. We stimuleren leergierigheid of ‘ de goesting van curieuzeneuzen’.

Kortom… er valt heel wat te beleven in het Fabeltjesbos.