Hilde

Directie

Geachte ouders,
Welkom op de website van de Vrije Basisschool Sint-Carolus. Onze school is gelegen aan de rand van het stadscentrum van Sint-Niklaas, op nog geen 100 meter van het stadspark en de ziekenhuizen. Hier kan uw peuter, kleuter of lagere schoolkind bij ons terecht voor degelijk onderwijs. Via deze website kan u in een notendop kennismaken met onze school en blijft u op de hoogte van het reilen en zeilen ervan.
SAMEN school maken is geen hol begrip voor ons. Als school proberen we de kinderen, ieder op zijn eigen tempo, zoveel mogelijk bagage mee te geven voor de rest van hun leven: niet alleen leerstof, maar ook technieken om leerstof te verwerken, te onthouden en toe te passen in alledaagse situaties. Tegelijk willen we dat de kinderen graag naar school komen, dat ze er vrienden maken en dat ze mooie herinneringen overhouden aan hun tijd in de basisschool. De ouders zijn hierbij onze belangrijkste partners. Dit vertaalt zich naar een open communicatie (via formele en informele momenten) en een intense samenwerking (via bijvoorbeeld de ouderraad en verschillende activiteiten in de klas,…).
Neem rustig de tijd om deze website verder te verkennen en aarzel niet om bij mogelijke vragen, tips of bedenkingen ons een seintje te geven. U vindt onze contactgegevens onder de rubriek ‘contact’.

Met vriendelijke groeten,

Hilde Daelemans