Hallo, ik ben juf Nathalie en geef bewegingsopvoeding en ‘bewegend leren’ aan de peuters en kleuters.
Mijn doel is om elk kind te helpen een actieve en gezonde levensstijl te ontwikkelen. Dit doen we door hen kennis te laten maken met verschillende bewegingsvormen.
In de turnlessen werken we niet alleen aan het verbeteren van hun motorische vaardigheden, maar ook aan het opbouwen van zelfvertrouwen en doorzettingsvermogen.
Er wordt een gevarieerd programma aangeboden waarin alle kinderen worden uitgedaagd om hun grenzen te verleggen en plezier te hebben in beweging.
Ik kijk ernaar uit om samen met de leerlingen te bewegen, te leren en te groeien!
Sportieve groeten,
Juf Nathalie

nadine v

Juf Nadine is de zorgcoördinator van de kleuterschool. Zij volgt nauwgezet de dossiers op van al onze leerlingen van de kleuterschool en dit in overleg met de klastitularis, de directie en het zorgteam.
Zij zal ook - indien nodig - de ouders uitnodigen voor één of meerdere gesprekken, om zo samen met de klastitularis, directie en eventueel het CLB te bekijken hoe we de desbetreffende leerling zo goed mogelijk kunnen helpen. Deze hulp kan zowel hulp op school als externe hulp zijn.
Juf Nadine zal ook de zorg binnen de kleuterklassen op zich nemen. Samen met de klasjuf zal zij de gehele ontwikkeling van het kind opvolgen en zorgen dat deze ontwikkeling zo optimaal mogelijk verloopt. Hierbij zal extra aandacht gegeven worden aan het welbevinden van elk kind.
Als zorgco staat zij ook dagelijks aan de poort om de kinderen te verwelkomen en als aanspreekpunt voor ouders.

 

Na jarenlange ervaring in de klas, werk ik nu in het zorgteam met evenveel enthousiasme en gedrevenheid.
Samen met de klas-juf ondersteunen wij uw kleuter in de eigen ontwikkeling op het tempo dat bij hem/haar/hun past. Op een speelse manier willen we uw kleuter een aanbod geven dat ingaat op de noden van dat moment. Taal, zelfstandig zijn en op een fijne manier met elkaar omgaan, ongeacht alle verschillen, zijn van groot belang tijdens dit proces.
Wij genieten ervan om alle kleuters beter te leren kennen en hen te zien groeien.
Vol zelfvertrouwen op weg naar de volgende stap, zo eenvoudig kan leren zijn…

 

Hallo, ik ben juf Nathalie en geef bewegingsopvoeding en ‘bewegend leren’ aan de peuters en kleuters.
Mijn doel is om elk kind te helpen een actieve en gezonde levensstijl te ontwikkelen. Dit doen we door hen kennis te laten maken met verschillende bewegingsvormen.
In de turnlessen werken we niet alleen aan het verbeteren van hun motorische vaardigheden, maar ook aan het opbouwen van zelfvertrouwen en doorzettingsvermogen.
Er wordt een gevarieerd programma aangeboden waarin alle kinderen worden uitgedaagd om hun grenzen te verleggen en plezier te hebben in beweging.
Ik kijk ernaar uit om samen met de leerlingen te bewegen, te leren en te groeien!
Sportieve groeten,
Juf Nathalie

 

 

 

 

 

Hallo, ik ben juf Natascha. Ik ga samen met kleuters die weinig of geen Nederlands kennen aan de slag. We werken rond allerlei thema’s, spelen spelletjes, zingen en knutselen om zo onze woordenschat en taalkennis te vergroten. De ondersteuning gebeurt in de eigen kleuterklas of in ons wereldklasje. We verkennen samen de school en onze omgeving en worden zo steeds taalvaardiger. Hierbij is er ook regelmatig overleg met de klasjuf.

peggy

Ik ben juf Peggy.


Mijn klas lijkt een beetje op een bos … het Fabeltjesbos.
Hier wonen Meneer De Uil, Zoef de haas, mevrouw Ooievaar, Stoffel de schildpad en heel veel andere grappige, boeiende en ook leerrijke beesten. Samen met hen gaan we een heel jaar lang op ontdekking.

We hebben ook een klashond. Hij heet Bor. Hij komt een half dagje per week mee naar onze klas, als knuffel, grote speelkameraad en motivator.

Als grootste kleuters van de school zijn we erg nieuwsgierig. We gaan dan ook vaak op pad en op verkenning: in onze stad, in het bos en het park, naar de zoo, …

In de derde kleuterklas werken we hard: taal, begrippen, rekentermen, motoriek,... Alles wat de vorige juffen ons hebben geleerd, wordt verder uitgediept en verfijnd.
We leren eerst en vooral om alles ZELF te doen. Zelfstandigheid en zelfredzaamheid zijn erg belangrijk als we volgend jaar naar het eerste leerjaar in ‘de grote school ‘ te gaan.

In de kring maken we tijd om veel te vertellen, boekjes te luisteren, filosofeergesprekjes te houden, spelletjes te spelen en samen problemen op de lossen.

Niet alleen de juf kiest wat we gaan leren en doen. ook de kleuters mogen aangeven wat hen interesseert, waar ze meer over willen weten, wat ze willen knutselen of waar ze mee willen experimenteren. We stimuleren leergierigheid of ‘ de goesting van curieuzeneuzen’.

Kortom… er valt heel wat te beleven in het Fabeltjesbos.